Tanulj az olasztól!
2016. február 19. írta: Héjj Szilárd Marketingarc

Tanulj az olasztól!

12310638_1191584390856068_8588183432296494_n.jpgTavaly év vége felé nyílt meg a Bellozzo olasz gyorsétterem az Oktogonnál, a Burger King mellett, mivel tészta és pizza kedvelő vagyok, így nem hagyhattam ki. Nem is csalódtam benne, végre egy igényesen kialakított, nagyon jól "összerakott"  vendéglátóhely. Sok ismerősömmel beszéltem a helyről, és ők mind azt mondták, hogy még szép, hogy jó a hely, hiszen egy olasz franchise első magyarországi étterméről van szó. Pedig nem olasz, hanem magyar, és ez az első étterem. Mégis azt gondolták sokan (köztük én is), hogy olasz, hm, tudhatnak valamit a tulajdonosok, bár ha jól tudom, a csapat eléggé nemzetközi. A Bellozzo-tól sok mindent lehet és kell tanulni. Összeszedtem a legfontosabbakat, leghasznosabbakat. 

 

  • Remek névválasztás: Méghozzá azért, mert olaszos hangzású, és nagyon könnyen megjegyezhető. Előnyös, ha olyan nevet választunk az éttermünknek, amely könnyen megjegyezhető és egyedi. A B betű kiemelése, meg hát adja magát. Ügyes! 
  • Nagyon jól kitalált, egyedi belső tér: Szerintem nem sajnálták a pénzt a tulajdonosok a belső tér kialakítására, valószínűleg egy belsőépítész csapattal dolgoztak együtt. Nagyon egyben van, igazából nem is tudok belekötni, egyedi, stílusos, amilyennek kell lennie. 

006web.jpg

(forrás: www.bellozzo.hu)

  • Van mögötte egy jó kis story: Amely még a tálcán lévő alátéten is megjelenik, így egyből szembesül vele a kedves vendég. Ráadásul mivel látványos a kialakítás, így az ember nem rest, és el is olvassa. Alapanyagok Olaszországból+olasz szakács+küldetés. Minden márka mögé kell egy jó story, mert úgy még könnyebben megkedveltethető és eladható. 

bellozzoduma.jpg

(fotó: a szerző felvétele)

  • Egyenruha: Sajnos még mindig kevesen tudják, hogy az egyenruhának mekkora jelentősége van és mennyire fontos. Ugyanis az egyenruha bizalmat épít a vendégben, az egységet, a szervezettséget, az igényességet jeleníti meg. Arról nem is beszélve, hogy a szép, ízléses egyenruhában lévő pincérek, pultosok stb. esztétikai élményt is jelentenek. 

12299350_1187606911253816_4281162822093056972_n.jpg

(fotó: www.bellozzo.hu)

  • Ötletesség: Tetszik, hogy olyan műanyag és papír evőeszközöket, tányérokat használnak, amelyek kimondottan jól néznek ki, és a villa pl. igazi fémből készült villára hasonlít, és csak akkor jössz rá, hogy nem fém, amikor a kezedbe nem fogod. Minden eldobható, így nem kell foglalkozni a mosogatással, felgyorsítja és könnyebbé teszi a napi munkafolyamatot. 

bellozzopastavilla.jpg

(fotó: szerző felvétele)

  • Humor: A nem hivalkodó,  a nem eszetlen humor szinte mindig helyénvaló. A felesleges, ostoba, alpári humortól érdemes tartózkodni. A Bellozzo nagyon kedvesen, szellemesen humorizál, ahogy kell. Íme:

bellozzopizza.jpg

(fotó: a szerző felvétele)

Ha a felsorolt dolgokra odafigyeltek, és átvesztek belőlük, akkor biztos vagyok benne, hogy a vendéglátóhelyetek sikeresebben, eredményesebben fog működni. 

UPDATE!: Többen jeleztétek, hogy az ételek problémásak voltak a Bellozzo-ban, a bejegyzésünk direkt nem a felszolgált ételek milyenségéről szól, bár az ténykérdés, hogy a finom étel alapja a vendéglátásnak, ha nem finom az étel lehet bármilyen marketing, nem fog menni a hely. 

Remélem, hasznosnak találjátok a bejegyzést. Lájkoljátok és osszátok meg az ismerőseitekkel! 

A bejegyzés trackback címe:

https://etteremmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr928300068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása